Viszonteladóknak: akár 23%-kal több vevő?

Vajon kik látogatják weboldalát? Tudja? Kérjen névjegyet!

Olvassa el, kik ők és hogyan lendítheti meg üzletét, ha elkéri a névjegyüket!

A statisztikák szerint a honlap látogatóinak alig 3 százaléka az, aki vásárolni szeretne. Előttük ki van nyitva az Ön weboldala és valószínűleg pár versenytársé…

23 százalék aktív érdeklődő, akikből vásárló lesz, de még nem ma. Ők aktívan tájékozódnak, de még nem állnak készen a vásárlásra.

55 százaléknyi nézelődő, aki bár eljutott a weboldalra, de nem potenciális érdeklődő. Talán kattintott egy érdekes bannerre, vagy a honlap linkjét találta meg valamelyik katalógusban. Épp most figyel a honlapra, de nincs szüksége a termékre vagy szolgáltatásra.

19 százalék egyéb látogató. Kollégák, akiknek a weboldal be van állítva nyitólapnak, vagy a versenytársak, akik biztosan ellátogatnak a honlapra néha. Talán a honlapkészítők, akiknek szintén terepe a weboldal…

Vajon melyik csoport a legfontosabb?

A 3 százalék azonnal vásárlót csak ki normálisan ki kell szolgálni…
De mi van a 23 százalékkal? Ők biztosan nem vásárolnak most, de ha megfoghatná őket, az majdnem 8-10-szer nagyobb falat a vásárlásra kész 3 százaléknál… Ez biztosan megpörgetné a kasszát…!

Vajon hogyan lehetne őket megfogni, hogy emlékezzenek Önre, amikor majd később, hetek, hónapok múlva készen állnak a vásárlásra? A feliratkozók gyűjtésének stratégiája remek megoldás erre.

Legyen valami a honlapon, amiért cserébe az érdeklődő látogatók odaadják e-mailcímüket és elérhetőségüket. Időnként hasznos információkat küldve egyszerűen eszükbe juttathatja újra vállalkozását, szolgáltatását vagy termékét. Ott lehet a tudatukban, rendszeresen felfrissítheti emlékezetüket, hogy amikor eljön az idő, Ön legyen az első, akiket megkeresnek.

De mi lehet az, amiért cserébe feliratkoznak?

Ha csak annyi van odaírva, hogy iratkozzon fel hírlevelünkre, az elégtelen. Ez ma már teljesen hatástalan. Sokkal jobb, ha olyan tanulmányokat, érdekességeket kínál, melyek hasznos információkkal gazdagítják az érdeklődőt. Amelyek tényleg érdekelhetik a célcsoportot. “Eláruljuk mire figyeljen a legjobb választáshoz…”, vagy például “12 legfontosabb tény, amely segíthet Önnek…” és így tovább…

De adhat más, nem információ jellegű ajándékokat a feliratkozásért cserébe. Kuponokat az első vásárláshoz. Árlistát, amit regisztráció nélkül nem lehet megtekinteni. Instant kedvezményt minden feliratkozónak…

A lényeg, hogy legyen a honlapon valami, amiért cserébe a látogató otthagyja a névjegyét. Ha ezt a kezdődő kapcsolatot megfelelően ápolja, azzal a bizonyos 23 százaléknyi aktív érdeklődőt is az Ön vállalkozásához terelheti.